(For English description, click here)

 2017年以来、主に日本、東京を中心にバウルの公演活動を行っております。エクタラ一弦琴、ドゥギ鼓、そして足首の鈴グングルと共に舞い歌うスタイルを主としつつ、時にドタラも弾きます。
 基本的には、一時間の公演と、一時間の対話の時間、という構成で行っておりますが、他の形式を取ることもります。

 まだまだ一人前を名乗るには及ばない身ではありますが、バウルに関心ある方にバウルについて知っていただくための活動として、各地に出向きたいと思っております。

 公演に関心ある方は、メールフォームよりご連絡ください。

Paromita occasionally performs, mainly in Japan,with one-stringed ektara, small drum duggi, anklet ghunghur, and sometimes with dotara.

Why does she performs while she insists she is only a student trying to learn Baul? It is mainly to contribute to the Baul tradition that she has benefitted so much from, not only for her own practice. By reaching out and being available to those who would be interested in Baul, she hopes to be an inspiration for people to be interested in the Baul tradition nurtured and still kept alive in the soil of Bengal.

She hopes one day through performances she will also be able to contribute to the Baul tradition by contributing to her master's gurukul Sanatan Siddhashram.


 

 

© 2018 Tomomi Paromita

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